finanse

ePodloga.pl / Artykuły

5 na 10 osób chce zmienić chce zmienić podłogę w swoim domu

02-11-2009, opracowanie: ePodloga.pl

 

W lipcu tego roku Europejska Federacja Przemysłu Parkietowego (FEP) zrzeszająca czołowych producentów i dostawców parkietowych pokryć podłogowych zorganizowała za pośrednictwem organizacji InSites analizę rynku sprzedaży podłóg w Europie. Wyniki dotyczą grupy 8.194 klientów, którzy wzięli udział w badaniu za pośrednictwem Internetu. Wszyscy badani pochodzili z 8 czołowych krajów Europy pod względem sprzedaży podłóg - Niemcy, Francja, Holandia, Hiszpania, Szwecja, Polska, Austria oraz Włochy. Grupa wiekowa to przedział od 25 do 70 lat, natomiast płeć, status społeczny, zarobki i sytuacja materialna nie były brane pod uwagę.

Najczęściej kupowane są płytki ceramiczne

Od kilkunastu lat posadzki ceramiczne cieszą się bezsprzecznie najwyższymi słupkami sprzedaży. Szacuje się, że znaleźć możemy je w ok. 89% wszystkich domów i mieszkań. Ten fakt czyni je samotnym liderem w tabeli. Kolejną pozycje zajmują podłogi drewniane - 43%. Coraz większą popularność w ciągu ostatnich lat zdobywają podłogi laminowane, które statystycznie znajdują się, w co trzecim domu (34%). Pod względem ich sprzedaży Polska jest obecnie w ścisłej czołówce w Europie. Zaraz za nimi są wykładziny dywanowe (27%), a całość zamykają najmniej popularne dziś podłogi winylowe (19%).

 

Sytuacja na rynku podłóg drewnianych

Najbardziej zróżnicowane wyniki dotyczyły podłóg drewnianych. Jeśli chodzi o tego typu posadzki liderem pod względem popularności jest Szwecja, gdzie podłogi takie spotkać możemy w 8 na 10 domach. Dużą popularnością cieszą się również w Polsce (67%) oraz w Austrii (65%). Z najmniejszym zainteresowaniem spotykają się w Hiszpanii (tylko 16%). Podłogi drewniane najczęściej dajemy do sypialni i salonów i jest to najczęściej parkiet lity, choć w bardzo szybkim tempie coraz większą popularność zdobywają deski i parkiety trójwarstwowe układane w systemie bezklejowym.

 

 

Zakupy

Około 50% ankietowanych w swoich domach i mieszkaniach rozważa i planuje zmianę swojej podłogi w ciągu 5 najbliższych lat. Najczęściej dotyczy to posadzek w salonach, sypialniach i kuchniach. Mając do wyboru podłogi klejone oraz podłogi pływające 60% wybiera drugie rozwiązanie.

 

Najczęściej wolimy kupować u profesjonalnych dostawców i takie zakupy stanowią ok. 45% całej sprzedaży. Samoobsługowe markety stanowią ok. 39%.

 

„Ludzie bardzo często odwiedzają najpierw profesjonalne sklepy i zdobyte tam informacje wykorzystują często decydując się na zakupy w marketach samoobsługowych” tłumaczy Christophe Vergult, wspólnik zarządzający organizacją InSites Consulting.

 

Profesjonalne sklepy mają większy wpływ na nasz wybór. Drugim najczęstszym czynnikiem determinującym decyzję, którą podłogę wybrać jest opinia innych na ten temat (39%) oraz wcześniejsze doświadczenia (38%).

 

Chwilowy kryzys

Jeśli chodzi o inwestycje długoterminowe podłogi drewniane są najlepszym wyborem. Patrząc na trendy i zmieniające się w opinii ludzi priorytety wpływające na wybór można śmiało powiedzieć, że przyszłością jest produkt naturalny. Wciąż bardzo dużą role odgrywa cena. W 2009r. ludzie bardzo silnie przekonani są o panującym kryzysie ekonomicznym i sądzą, że sytuacja ta potrwa jeszcze kilka lat, dlatego można zauważyć chwilową stagnację pod względem sprzedaży.

 

Obiecująca przyszłość

W dzisiejszych czasach coraz częściej odpoczywamy i spędzamy więcej czasu w naszych domach niż było to na przykład 5 lat temu. Zależy nam głównie na komforcie, dlatego też powoli wracamy do wykładzin dywanowych i coraz częściej kupujemy naturalne drewno sprawiające wrażenie ciepłej i miłej w dotyku podłogi. Coraz większą role zaczyna odgrywać również rosnąca świadomość ekologiczna. Coraz głośniejsza „moda” na zdrowy tryb życia w harmonii z przyrodą, sprawia, że odchodzimy od klejów i lakierów na rzecz jak najbardziej naturalnych produktów.

 

Podsumowując

Sytuacja na rynku pokryć podłogowych wygląda dobrze. A jeszcze lepiej zapowiadają się kolejne lata. Podłogi z pewnością nie stracą na popularności i zawsze będą jednym z najważniejszych elementów wystroju naszych wnętrz. Ciężko określić, które z nich będą kupowane najczęściej, a które rzadziej. Sytuacja pod tym względem zmienia się wraz z corocznymi trendami mody. Przykładowo jeszcze kilka lat temu bardzo popularne w naszych domach były podłogi winylowe i wykładziny dywanowe. Dziś zamykają one wszelkiego rodzaju statystyki. Być może podobna sytuacja czeka najczęściej kupowane dziś płytki ceramiczne? Czas pokaże.

 

Tagi: zmienic,finanse,statystyki,analiza,rynku,podlogi,podloga

drukuj Drukuj | pobierz Pobierz | polecanie Poleć znajomemu | ulubione Ulubione | dyskusja Forum
Ocena: ocena 1 ocena 2 ocena 3 ocena 4 ocena 5

Wszystkie artykuły


| 1 | Pokaż wszystkie


Deska Barlinecka


Statystyki

Komentarze

7FWR
Napisał/a: 銉氥兂銈裤儍銈偣 涓€鐪笺儸銉?浜烘皸 (sanzeeremc@gmail.com), 2015-04-30 10:15:51
(お急ぎの場合にはメールかお電話でご確認下さい。 銉氥兂銈裤儍銈偣 涓€鐪笺儸銉?浜烘皸 http://den7himmel.dk/wp-includes/SimplePie/02606547_9c-7876qzgxu.html

AGLD
Napisał/a: 銈ゃ儷銉撱偩銉炽儐 鎼哄腐鐏扮毧 (hfoxtun@gmail.com), 2015-05-01 16:59:01
コンセプトはブランド名の由来と同じく"強く美しく"。 銈ゃ儷銉撱偩銉炽儐 鎼哄腐鐏扮毧 http://zencart-modules.co.uk/wp-includes/28368019_7j-5784egmgg.html

b4fi2FqqkwY
Napisał/a: EMUJ9xSZU43 (ham8w9na3x@gmail.com), 2016-04-18 13:36:56
My hat is off to your astute command over this to-brpicavo!


Dodaj komentarz
Autor:
E-mail:
Tytuł:
Treść:
CAPTCHA Image Nowy
Przepisz kod z obrazka:





O nas / Kontakt / Regulamin / Banery / Linki / Wszystkie artykuły / Mapa serwisu
Interesuje Cie współpraca? Zajrzyj do działu Reklama
Projekt i realizacja: iTools
2010, ePodloga.pl , wszystkie prawa zastrzeżone.